fbpx

So zimske gume primerne tudi za vožnjo izven zimske sezone?

Ste se kdaj ozirali po sosednjih avtomobilih in po pomoti pogledali pnevmatike, ki so nameščene na avtomobilih? Številni poznavalci so s takšnim opazovanjem pri čakanju na zeleno luč ali pa z opazovanjem na parkirišču, ugotovili, da se vsak drugi ali tretji skozi vse leto vozi z zimskimi gumami, pa čeprav zunaj temperatura sega od 20 do 30 stopinj Celzija, torej je asfalt segret tudi na 30 stopinj.

V takšnih primerih lahko z gotovostjo trdimo, da le peščica skrbnih lastnikov redno poskrbi za ustrezno nameščene, servisirane in napolnjene gume. Ostali pa verjetno za nego pnevmatik poskrbijo, le občasno, največkrat takrat, ko jih je potrebno menjati ali takrat, ko so opozorjeni, da imajo pnevmatike prenizek profil ali tlak. 

Pa so zimske pnevmatike res dovolj varne vse leto?

Ali veste, koliko daljša je zavorna pot z zimskimi pnevmatikami na razgretem asfaltu? Številne meritve so pokazale, da so pri zaviranju od 130 km/h do popolne ustavitve razlike med letnimi in zimskimi gumami tudi do 5 metrov. Če si zamislite podobno pri vožnji v mestu, kjer se s takšnimi gumami najverjetneje vozilo ustavi šele za prehodom za pešce in ne pred njim, je razlika toliko bolj pomembna. Se vam v tem primeru še vedno zdi pametno voziti zimske gume tudi poleti?

Pregrete zimske pnevmatike v hladnem vremenu ne bodo več učinkovite

Tisti, ki se zavedajo, da je varnost na cesti v veliki meri odvisna od kakovostnih pnevmatik, se dostikrat sprašujejo, zakaj imamo v državi dvojna merila. Če policaji preverjajo nameščenost zimskih gum v predpisanem obdobju, zakaj ne bi preverjali še nameščenost letnih pnevmatik. Marsikdo se strinja, da bi bilo potrebno v poletni pripeki preverjati voznike, ki se vozijo s snežinkami na bokih pnevmatike.

Zimske pnevmatike, ki jih vozite vse leto, se v poletni pripeki in razgretem asfaltu močno pregrejejo in tako v zimskem času svoje funkcije ne opravljajo več tako, kot bi jo morale. Kljub temu, da je največkrat vzrok za takšno uporabo pomanjkanje denarja, se je potrebno vseeno zavedati, da je na prvem mestu varnost in odgovorno obnašanje do vseh udeležencev v prometu.

Vožnja z zimskimi pnevmatikami poleti je dražja

Če vas niso prepričali argumenti o varnosti vožnje z zimskimi pnevmatikami poleti, vas bo morda informacija o porabi goriva. Ker so zimske pnevmatike precej mehkejše od letnih, se ob stiku z vročim asfaltom ustvarja več trenja, kar posledično pomeni večjo porabo goriva. Poleg tega se na vročem asfaltu zimske pnevmatike precej hitreje obrabijo. Obraba ni enakomerna, ampak je na določenih delih gume bolj intenzivna. To pomeni tudi nevarnost, da pnevmatika med vožnjo spusti ali celo eksplodira.

(Ne)udobje poletne vožnje z zimskimi pnevmatikami 

Ker je struktura gume precej drugačna, se vozilo ne bo odzivalo enako dobro, predvsem se bo razlika opazila pri hitrih ovinkih in nenadnih zavojih. Vožnja z zimskimi pnevmatikami je prav zaradi strukture gume precej bolj hrupna.

Med zimskimi in letnimi gumami je velika razlika

Letne in zimske pnevmatike se razlikujejo že v sami osnovi in letne gume ne predstavljajo le modne muhe za tiste, ki prevozijo veliko število kilometrov. Dobro je, da razlike med pnevmatikami tudi poznamo.

 

  • Zunanja zgradba pnevmatike

 

Med zimsko in letno gumo je že na videz razlika. Poleg osnovnega profila na tekalni površini ima zimska guma še številne lamele, ki pomagajo boljši oprijem tako v snegu in ledu. 

 

  • Gumena zmes

 

Razlika med zimsko in letno gumo ni le v dezenu, ampak tudi v sami kemični sestavi gumene zmesi. Zimske pnevmatike so zaradi večjega odstotka dodane silike, ki je manj občutljiva na nizke temperature, veliko mehkejše kot letne. Kar pomeni, da se takšne pnevmatike najbolje obnesejo pri temperaturah do 7 stopinj Celzija. Nad to temperaturo se začnejo pregrevati in izgubljati svoje lastnosti. Pri zimski pnevmatiki je veliko večja obraba in poraba goriva.

 

  • Profil

 

Dejstvo, da je globina profila glavni kazalec tega, ali je pnevmatika še uporabna ali ne, v celoti ne drži več, saj na učinkovitost pnevmatik vplivajo še številni drugi dejavniki, kot je čas uporabe gume, skladiščenje, način vožnje voznika, tlak v pnevmatiki  itd. V Sloveniji zakonodaja predpisuje, da morajo imeti letne pnevmatike vsaj 1.6 mm profila. 

Na obrabo voznika sicer opozorijo pokazatelji obrabe, ki so v glavnem v kanalih pnevmatike, a še preden se guma v celoti obrabi, jo je priporočljivo menjati. Z zmanjšanjem globine profila hitro upade tudi sposobnost odvajanja vode izpod tekalne površine, kar pa neposredno vpliva na nevarne pojave med vožnjo. Zato vsem voznikom priporočamo, da menjajo tudi letne pnevmatike, ko globina profila pade pod tri milimetre.

So celoletne pnevmatike primerljive zimskim in letnim gumami?

Kot že samo ime pove so te gume namenjene uporabi skozi vse leto in za vse vremenske razmere. To pomeni, da predstavljajo kompromis med zimskimi in letnimi gumami. Vseeno pa imajo celoletne pnevmatike manj oprijema na cestišču kot letne in zagotavljajo manj občutka pri krmiljenju. So tudi glasnejše in nekoliko dvignejo porabo goriva v primerjavi z letnimi pnevmatikami.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja